Skip to content

Tack för din bokning av gästlägenheten!

Du har nu fått en mail med en bekräftelse på att din bokning är mottagen.

I mailet framgår hur mycket du ska betala, till vilket bankgiro samt vad du ska ange som referens.

Nedan kan du läsa mer om regler och villkor som gäller för din bokning.

Regler

  • Får maximalt hyra lägenheten 7 dygn totalt per en 4 veckors period.
  • Om du inte är nöjd med städning från föregående gäst, vänligen fotografera och dokumentera vad som hänt och meddela styrelsen.
  • Föreningens trivselregler gäller även för gästlägenheten.
  • Hyresgästen ansvarar för att lägenheten städas. Städinstruktioner finns i lägenheten.
  • Hyresgästen ansvarar för all inredning/utrustning i lägenheten.
  • Rökning och husdjur är inte tillåtet i gästlägenheten.
  • Lägenheten får inte hyras för att arrangera fester.

AVBOKNINGSREGLER:

  • Vid avbokning maila info@signalpatrullen13.se
  • Vid avbokning av en vistelse debiteras boende 100 kr (resterande hyresbelopp återbetalas till boende).
  • Vid avbokning senare än 4 dagar före dagen för hyra debiteras boende med 50 % av totala hyresbeloppet, d.v.s. halva inbetalda hyresbeloppet återbetalas till boende.

Betalning

  • Betalning: Som referens anges ” namn och ditt lgh nr”

Nycklar

  • Nyckelöverlämning sker genom att styrelsen lämnar ut en kod till nyckellådan som är belägen till vänster om gästlägenheten.
  • Återlämning av nyckel sker senast kl. 13.

  • Nyckeln lämnas tillbaka i svarta lådan.

  • Vi ber dig att kontakta styrelsen senast tre dagar före bokningsdygnet för att stämma av när nyckelöverlämning ska ske. Då vill vi även att du bifogar betalningsbevis i ditt mejl. Det ska vara i form av en skärmdump. Därefter får du en kod till nyckellådan vid gästlägenheten.

  • Borttappad nyckel – Skulle nyckeln förkomma blir du som medlem/hyresgäst ersättningsskyldig med 2000 kronor (kostnaden för det låsbyte som kan bli aktuellt.) 

Städning av gästlägenheten

Lägenheten skall vara fullgott städad då den lämnas. Städinstruktioner finns i lägenheten i samband med innehållslistan.

Det är du som medlem som ansvarar för att lägenheten är städad då dina gäster lämnar den.

Vid dålig städning, skada etc kommer du som medlem/hyresgäst att bli ersättningsskyldig.

Ersättning för städning debiteras med 1000 kr.

  • Släng sopor
  • Diska och ställ tillbaka använt porslin och bestick.
  • Torka av diskbänk, tömma kylskåp.
  • Torka av alla tomma ytor.
  • Vika ihop täcke och filtar.
  • Tvätta eventuella sängkläder eller klädsel på soffan vid uppkomst av olycksamma märken under uthyrningens period.
  • Städa toaletten och duschutrymmet.
  • Dammsuga lägenheten och torka alla golv
  • Släck lyset

Lämna lägenheten i det skick som du vill finna den.

Föreningen frånsäger sig alla ekonomiska krav när bokad lägenhet inte kan nyttjas med anledning av att tidigare hyrestagare inte följt dessa regler.

Gästlägenhetens utrustning

  • 2 sängar och 1 bäddsoffa, 3 soffbord, 2 sängbord, 2 lampor och mattor
  • 4 kuddar och täcken av syntetmaterial
  • Kylskåp samt kokplatta och micro
  • Porslin, glas, bestick och kokkärl
  • Bord och fyra stolar
  • Badrum med WC och dusch
  • Toalett- och hushållspapper, diskmedel, rengöringsmedel och städutrustning
    dammsugare

Detaljerad lista av innehåll finns i gästlägenheten, vid saknad av något, fyll i listan och lämna
tillbaka en blankett till styrelsen i samband med återlämning av nyckeln.

Lägenheten är inte utrustad med sänglinne eller handdukar.

BRF Signalpatrullen 13

Sidan skapad av Unexciting Business

Journummer

Driftia – Jourtjänst efter kl 16:00 samt helger
08-744 09 50
Kone Hiss
0771 50 00 00
Störningsjouren larmcentral
08-568 214 00

BRF Signalpatrullen 13

Organisationsnummer: 769608-7027
Wennerbergsgatan 6 A
112 58 Stockholm

Integritetspolicy