Skip to content

Tack för din bokning av föreningslokalen!

Du har nu fått en mail med en bekräftelse på att din bokning är mottagen.

I mailet framgår hur mycket du ska betala, till vilket bankgiro samt vad du ska ange som referens.

Nedan kan du läsa mer om regler och villkor som gäller för din bokning.

Regler

  • Det är förbjudet att sova över i föreningslokalen, boka då istället föreningens gästlägenhet.
  • Då det bor grannar ovan lokalen och bredvid skall det vara tyst senast kl 23.00. Det ska vara städat och iordningställt senast kl 08.00 dagen efter vid kvällsaktivitet.
  • Aktiviteter i lokalen får inte påbörjas före kl 8.00.
  • Ingen kommersiell verksamhet får bedrivas i lokalen.
  • Skor som används utomhus tas av i hallen (för att underlätta städning och för att undvika alltför mycket slitage). Skohylla finns för ytterskor.
  • Hyresgästen ansvarar för att lokalen städas och för all inredning/utrustning i föreningslokalen, samt att lokalens trivselregler följs (Trivselregler Föreningslokalen).
  • Ställ tillbaka alla bord och stolar i förrådet inne i lokalen och släck alla lampor.
  • Städavgift på 2000 kr extra om lokalen ej städas ordentligt.
  • Alla kostnader för skador som uppstår i lokalen under hyresperioden kommer att debiteras medlemmen.
  • Fäst inte saker med tejp på väggar och lampor.

AVBOKNINGSREGLER:

  • Vid avbokning av en vistelse debiteras boende 100 kr (resterande hyresbelopp återbetalas till boende).
  • Vid avbokning senare än 4 dagar före dagen för hyra debiteras boende med 50 % av totala hyresbeloppet, d.v.s. halva inbetalda hyresbeloppet återbetalas till boende.

Betalning

  • Betalning: Som referens anges ”Föreningslokal, namn och ditt lgh nr”

Nycklar

  • Nyckel kvitteras ut när betalning har mottagits. Detta sker i styrelserummet efter överenskommelse med ledamot i styrelsen (alternativt annan metod).
  • Återlämning av nyckel sker vid utträdes tidpunkt som angavs vid bokningen eller efter överenskommelse med styrelsen.
  • Borttappad nyckel
    • Skulle nyckeln förkomma blir du som medlem/hyresgäst ersättningsskyldig med 2000 kronor (kostnaden för det låsbyte som kan bli aktuellt.) 

Städinstruktioner

(Instruktioner och material finns i lokalen)

Alla golv ska dammsugas och våttorkas. På toaletten ska allt vara rentorkat. I köket ska allt vara diskat, torkat och inställt på plats. Kyl, mikro, spis och kaffebryggare ska vara rengjorda. Inget får lämnas i kylen eller frysen. Skåpluckor och bänkar avtorkade och fläckfria. Hushållssopor slängs i soprummet. Alla persienner ska vara uppåtvinklad. 

Föreningslokalens utrustning

  • 7 antal bord 1530 x 760 cm, ca 30 st stolar.
  • Kylskåp samt ugn/spis och micro (kommer inom kort).
  • Porslin, glas, bestick, skärbrädor och kokkärl etc.
  • Badrum med dusch och separat WC.
  • Toalett- och hushållspapper, dammsugare, rengöringsmedel och städutrustning.
  • Brandvarnare, brandsläckare och brandfiltar finns i lokalen.
  • Klädhängare.

Detaljerad lista av innehåll finns i föreningslokalen, vid saknad av något, fyll i listan och lämna tillbaka en blankett till styrelsen i samband med återlämning av nyckeln.

BRF Signalpatrullen 13

Sidan skapad av Unexciting Business

Journummer

Driftia – Jourtjänst efter kl 16:00 samt helger
08-744 09 50
Kone Hiss
0771 50 00 00
Störningsjouren larmcentral
08-568 214 00

BRF Signalpatrullen 13

Organisationsnummer: 769608-7027
Wennerbergsgatan 6 A
112 58 Stockholm

Integritetspolicy