Föreningslokalen
Föreningslokalen på Scheffersgatan 6 finns tillgänglig för uthyrning åt föreningens medlemmar i Brf Signalpatrullen 13 för privata ändamål som barnkalas, födelsedagsfirande, olika aktiviteter, möten mm. I undantagsfall hyr vi ut till närliggande föreningar i Marieberg för årsstämmor.
Lokalen är ca 116 kvm stort och får rymma max 30 personer i lokalen samtidigt. Det finns porslin, glas, bestick, bord och stolar. Lokalen är inte rörelsehinderanpassad.
Uthyrning sker endast till medlemmar och hyresgäster i föreningen, till förmån för era nära och kära gäster. Hyrestagaren av lokalen måste vara medlem i föreningen och delta i alla aktiviteter som sker i lokalen. Hyrestagaren är ansvarig för de aktiviteter som sker i lokalen.
Vad kostar det?
- Kostnaden är 400 kr för dagsaktiviteter mellan kl 8:00– 16:00.
- Kostnaden är 600 kr för kvällsaktiviteter mellan kl 16:00-23:00
- Medlemmar och hyresgäster får fritt låna lokalen för sociala aktiviteter där andra boenden i föreningen är inbjudna, t.ex. för vernissage, studiecirkel, yoga, pub-kväll el. dyl.
- Städavgift på 2000 kr extra om lokalen ej städas ordentligt.
- För omkringliggande föreningar, var god och kontakta oss för våra fasta prisuppgifter och tillgängliga datum.
Hur går det till att hyra föreningslokalen:
- Lediga bokningstider ser du längst ner på den här sidan, skicka sedan ett mejl till info@signalpatrullen13.se med önskad bokningstillfälle. Två bokningar kan göras vid två olika tillfällen samtidigt inom loppet av 30 dagar. Bokningar kan göras endast 2 månad i förväg.
- Bokningstillfällen med mindre än 2 månader innan tillträde behöver godkännas av styrelsen först på info@signalpatrullen13.seinnan bokning sker via hemsidan.
- Betalning sker i förskott till bankgiro nr. 145-3554.
- Betalning: Som referens anges ”Föreningslokal, namn och ditt lgh nr”
- Nyckel kvitteras ut när betalning har mottagits. Detta sker i styrelserummet efter överenskommelse med ledamot i styrelsen (alternativt annan metod).
- Återlämning av nyckel sker vid utträdes tidpunkt som angavs vid bokningen eller efter överenskommelse med styrelsen.
Avbokningsregler:
- Vid avbokning av en vistelse debiteras boende 200 kr (resterande hyresbelopp återbetalas till boende).
- Vid avbokning senare än 4 dagar före dagen för hyra debiteras boende med 50 % av totala hyresbeloppet, d.v.s. halva inbetalda hyresbeloppet återbetalas till boende.
Villkor för hyra föreningslokalen:
- Det är förbjudet att sova över i föreningslokalen, boka då istället föreningens gästlägenhet.
- Då det bor grannar ovan lokalen och bredvid skall det vara tyst senast kl 23.00. Det ska vara städat och iordningställt senast kl 08.00 dagen efter vid kvällsaktivitet.
- Aktiviteter i lokalen får inte påbörjas före kl 8.00.
- Ingen kommersiell verksamhet får bedrivas i lokalen.
- Skor som används utomhus tas av i hallen (för att underlätta städning och för att undvika alltför mycket slitage). Skohylla finns för ytterskor.
- Hyresgästen ansvarar för att lokalen städas och för all inredning/utrustning i föreningslokalen, samt att lokalens trivselregler följs (Trivselregler Föreningslokalen).
- Ställ tillbaka alla bord och stolar i förrådet inne i lokalen och släck alla lampor.
- Städinstruktioner och material finns i föreningslokalen:
Alla golv ska dammsugas och våttorkas. På toaletten ska allt vara rentorkat. I köket ska allt vara diskat, torkat och inställt på plats. Kyl, mikro, spis och kaffebryggare ska vara rengjorda. Inget får lämnas i kylen eller frysen. Skåpluckor och bänkar avtorkade och fläckfria. Hushållssopor slängs i soprummet. Alla persienner ska vara uppåtvinklad.
Obs: Fäst inte saker med tejp på väggar och lampor.
- Borttappad nyckel
- Skulle nyckeln förkomma blir du som medlem/hyresgäst ersättningsskyldig med 2000 kronor (kostnaden för det låsbyte som kan bli aktuellt.)
- Alla kostnader för skador som uppstår i lokalen under hyresperioden kommer att debiteras medlemmen.
Föreningslokalens utrustning:
- 7 antal bord 1530 x 760 cm, ca 30 st stolar.
- Kylskåp samt ugn/spis och micro (kommer inom kort).
- Porslin, glas, bestick, skärbrädor och kokkärl etc.
- Badrum med dusch och separat WC.
- Toalett- och hushållspapper, dammsugare, rengöringsmedel och städutrustning.
- Brandvarnare, brandsläckare och brandfiltar finns i lokalen.
- Klädhängare.
Detaljerad lista av innehåll finns i föreningslokalen, vid saknad av något, fyll i listan och lämna tillbaka en blankett till styrelsen i samband med återlämning av nyckeln.
Genom att boka i bokningssystemet nedanför så godkänner du alla villkor och regler gällande uthyrning av gästlägenheten. Styrelsen i Brf Signalpatrullen 13 har rätt att ändra/uppdatera de regler som gäller för Föreningslokalen även efter bokningar har gjorts.
Annan utrustning
Har du tips på andra saker som du tycker borde finnas i lokalen skicka gärna ett meddelande till styrelsen på info@signalpatrullen13.se